Motanes – Regele maidanelor

Bine că sunteţi voi deştepţi!
Motanes – Regele maidanelor header image
Monday, December 21, 2009

România mai este stat laic?

Cugetari

Două semnale xtrem de grave pentru democraţia şi libertatea de conştiinţă din România:

- Ministerul Culturii nu se va mai ocupa de problemele cultelor. Acestea vor trece, sub forma unui departament, direct în subordinea primului-ministru. Potrivit unor surse guvernamentale, această schimbare a fost făcută la cererea Patriarhului Daniel, pentru ca Biserica Ortodoxă Română să nu depindă în niciun fel de un ministru de altă religie. (sursa: Realitatea.net)

De ce trebuia ca Biserica Ortodoxă să beneficieze de un tratament preferenţial? De ce se prezumă că un ministru ne-ortodox ar putea lua măsuri care să nu convină Bisericii Ortodoxe în timp ce reciproca nu este valabilă?
De unde puterea de a reorganiza un minister exercitată de conducătorul unei biserici, într-un stat laic?

- De ce înaintea jurământului depus de Preşedintele României (stat laic – prin Constituţie) patriarhul Bisericii Ortodoxe a ţinut o slujbă de binecuvântare?

Mai este România un stat laic?! E o laie…

16 comentarii pentru "România mai este stat laic?"

santos

December 21st, 2009 at 21:52

Permite-mi sa-ti raspund printr-o alta intrebare(c-asa-i diplomatic):
-de ce ,la marea confruntare intre cei doi condidati la presedentie ajunsi in turul doi,la un moment dat,le este cerut viitorilor(posibili)presedinti sa jure cu mana pe Biblie,cu privire la autenticitatea sau falsul unor zvonuri defamatoare imaginii lor,si nu (cum ar fi corect pentru un viitor presedinte)cu mana pe Constitutie-cartea de capatai a oricarui stat democratic ,in care avem impresia ca ne aflam,uneori?

Avatar

Motanes

December 21st, 2009 at 22:12

Circotecă pt slabi de inimă

Avatar

nashu_mare

December 21st, 2009 at 23:22

La a doua intrebare si la intrebarea lui Santos e simplu de raspuns, pentru ca Geoana si Basescu sunt de religie ortodoxa.

Avatar

zaqk

December 22nd, 2009 at 00:08

hmmm… ne ducem dracului cu biserica in cap de coloana?
problema e asa: politic, ei au dezamagit. economic, la fel. singurul element de care se puteau lega pentru a fi mai aproape de oameni a fost religia. probabil ca, dupa ceremonie, base a tras niste “dumnezeii ma-tii” catre unul si altul, asa, ca descarcare :)

Avatar

santos

December 22nd, 2009 at 01:15

Nashule,ce treaba are religia ortodoxa cu acesti doi indivizi?!?
P.s.:toate religie au o biblie…doar ca intr-un stat, de Constitutii gasesti doar una in timp ce,biblii ,gasesti ce putin o duzina,pentru tot atatea religii.
Si ca sa ne descretim fruntile ,redau urmatoarea povestioara:
Un preot ortodox, un preot catolic si un rabin jucau poker.
La un moment dat, in toiul jocului, cind pariurile erau cu trei zerouri, vine politia si ii prinde in flagrant.
Politistul il intreaba pe preotul ortodox:
- De ce joci poker, parinte?
Preotul ortodox raspunde:
- Eu, poker!?… Fereasca Dumnezeu si Maica Domnului…
Politistul trece la preotul catolic:
- Sfintia voastra juca poker?
Preotul catolic ridica ochii spre cer, spuse in gind un Doamne, iarta-ma!’ si, apoi, raspunde sec:
- Nu!
Politistul se intoarse la rabin si il intreaba si pe el:
- Rabine, marturiseste macar tu ca jucai poker!
La care rabinul ridica din umeri si raspunse:
- Cu cine?..

Avatar

Motanes

December 22nd, 2009 at 08:05

Aloooooo, breeeeee!  Nashu_mare, Băsescu este ortodox la el acasă. La Cotroceni este Preşedintele României. Iar din câte îmi aduc eu din Constituţia aia, România nu este stat ortodox. Ce să caute religia într-o procesiune oficială de învestire în funcţie a Preşedintelui României?!

Nashu_mare, poţi să faci abstracţie, puţin, că vorbim de Băsescu şi să fii obiectiv şi pertinent?

Avatar

nashu_mare

December 22nd, 2009 at 08:54

Nu, pui problema gresit, juramantul este facut de persoana, nu de institutie. Juramantul are rost doar daca e facut cu mana pe ceva in care crede persoana. Poate juramantul e dubios.

Linisteste-te, dupa cum ai vazut, la fel am zis si de Geoana si, de altfel, mi se rupe in paispe’ de religie. Ramane insa logica juramantului…

Avatar

angi

December 22nd, 2009 at 09:50

Nashu_mare e ateu??

Avatar

nashu_mare

December 22nd, 2009 at 09:57

Si, senora.

Avatar

angi

December 22nd, 2009 at 10:01

zack stie ce spune!
Oamenii au incetat sa mai creada in minuni, inclusiv au incetat sa mai creada in Dumnezeu (vezi nashu_mare, :)). Totusi, dintre doua rele Basescu a ales-o pe cea mai putin rea pentru a putea manipula, in subliminal, masele, dat fiind ca aproape in fiecare din noi mai exista o ramasita, o umbra de credinta.
Era singurul lucru cu care spera el sa se mai poata face credibil.
la modul…” vedeti, pe Dumnezeu va jur ca va fi bine! ”.
Hahahaaa!
Dumnezeu a spus: ”Sa nu juri.Cuvantul tau sa fie DA – DA si NU – NU ”.

Avatar

angi

December 22nd, 2009 at 10:02

Mmmmm… pai hai la mama sa vorbim despre !
:))

Avatar

angi

December 22nd, 2009 at 10:02

Motanes m-ai trimis si pe mine la Akismet? Si el e ateu??
:))

Avatar

angi

December 22nd, 2009 at 10:10

Sa inteleg nashule ca tu esti din aia, de-ai lui Darwin?
;))

Avatar

nashu_mare

December 22nd, 2009 at 11:14

Nu, eu sunt al lui taica-miu si al maica-mii. :D

Avatar

VanGhelie

December 23rd, 2009 at 13:42

Romania eu stat “laic no other”

Avatar

Radu

January 29th, 2010 at 15:45

imi pare rau sa va dezamagesc, dar romania nu e stat laic …

“Viaţa religioasă în România se desfăşoară conform principiului libertăţii credinţelor religioase, principiu enunţat la articolul 29 din Constituţia României,2 alături de libertatea gândirii şi a opiniilor.”
“Chiar daca nu se defineşte explicit ca stat laic, România nu are nici o religie naţională, respectând principiul de secularitate: autorităţile publice sunt obligate la neutralitate faţă de asociaţiile şi cultele religioase.”

sursa wikipedia.
si am cautat si in constitutie, si nu gasesti cuvantul “laic”

Avatar

Comentează aici!

Arhiva

Contact:

blog@motanes.ro Motanes pe Facebook